مشعل المپیک و جامعه صهیونی مخفی پشت پرده 3
 
آنتی صهیون אנטי ציון
27 / 8 / 1390برچسب:المپیک, :: 7:50 ::  نويسنده : סאגדה       

مردم یکبار دیگر لوسیفر مشعل دار خود را تشویق می کنند و غفلت ونااگاهی خود را جشن می گیرند . دیگر نمادگرایی های المپیک 2012 عبارتند از :

فضای درونی استادیوم المپیک . اهرامی با رئوس نورانی

 

نماد المپیک ۲۰۱۲ به شکل موجودات تک چشم

  

آرم المپیک ۲۰۱۲ همانند موزه ی هولوکاست آلمان با کلمه ی ZION همخوانی دارد

 

 

و در ادامه یکی از مقالات اخیر BBC درباره جایگذاری مشعل وتاریخچۀ مختصری از آن را می خوانیم:

 

لندن 2012 : جایگذاری مشعل المپیک چیست؟

 

فیلیپ بارکر می گوید : "این یک امر هیجان انگیز است" . این مورخ ونویسنده المپیک با به خاطر آوردن دویدن با مشعلی دردست برفراز کوه های تایگتو در اسپارتای یونان اشک در چشمانش حلقه میزند . او بخشی از این رویداد بود ، یک شاهکار برجسته که در سفر مشعل از زادگاهش در المپیا تا مسابقات المپیک آتلانتا توسط او اتفاق افتاد . از هجدهم می سال 2012 سفر مشعل المپیک در سراسر بریتانیا تا محل برگزاری مسابقات المپیک لندن آغاز خواهد شد که 70 روز به طول می انجامد ودرنهایت با روشن شدن مشعل بازیهای المپیک در مراسم افتتاحیه در استادیوم المپیک استراتفورد به پایان می رسد. آنها امیدوارند احساسی که فیلیپ بارکر داشت در میان ملت و جمعیتی که در صفوف در طول مسیر ایستاده اند نیز ایجاد شود .

 

اما چه شد که بازیهای المپیک این مراسم تقریبا آیینی حمل مشعل را در خود جای داد؟

 

تلقی و درک از جایگذاری مشعل این است که می توان آن را نوعی باز آفرینی رسم یونانیان باستان دانست . در واقع این یک رسم در المپیک مدرن است که از بازیهای تابستان 1936 در برلین وبازیهای زمستان 1952 در اسلو آغاز شد اما ایده ی آن از افسانه ها دلربای یونانی درحدود قرون پنجم و ششم پیش از میلاد نشات می گیرد . بر اساس افسانه ها ، پرومیتوس یک خدای دوستدار بشر بود که آتش ، عنصر مقدس را ربود و آن را به دور از دید زئوس ، پدر خدایان ، به انسان بخشید .

 

 

شعله از نور خورشید مشتعل می شود - با مشعلهای اضافی که از چند روز قبل برای جلوگیری از خاموش شدن مشعل در هوای ابری وبارانی روشن شده اند.

 

یونانیان باستان مسابقات lampadedromia (مسابقات دو مشعل) را برگزار می کردند که درآن تیم برنده یک شعله مقدس را شاید به عنوان بخشی از آیین پرستش پرومیتوس ومخالفت او با خدایان برای بخشش دانش به فانیان روشن می نمود . این جایگذاری مدرن توافقی است با راهبان پاکدامن روشن کنندۀ مشعل و تمدن رقیب روم . این مراسم همچنین روح صلح مقدس را سوگند می دهد . صلحی که در سراسر یونان باستان پیش از مسابقات المپیک ایجاد شد و به واسطه ی دوندگان به تمام کشور رسانده شد .

 

بنابه گفتۀ کرسیدا رایان (Cressida Ryan) ، دانشمند ادبیات کهن از دانشگاه آکسفورد

 

"این مراسم ملغمه ای از خرده اسطوره ها است . توافق برسر حقایق اهمیت ندارد ، زیرا این حقایق زمان زیادی را تا رسیدن به امروز پشت سر گذاشته اند . امروزه این مراسم نوعی نیروی خیر است - فردی این ایده را بدست گرفته ومی دود ."



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

זה בלוג לאסוף חומרים על זרמי היהדות צמחו בהיסטוריה האנושית
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک:منو با اسم آنتی صهیون و آدرس anti.zion.LXB.ir لینک کنین بعد مشخصات لینک خودتون رو اینجا بنویسین .

در صورت لینک کردن من خودکار لینک میشین 





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 172
بازدید کل : 103977
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 40
تعداد آنلاین : 1